Publikationen

Zeitschriftenartikel / Buchbeiträge

Müller, B., Richter, T., Krizan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2015). Word recognition skills moderate the effectiveness of reading strategy training in Grade 2. Learning and Individual Differences, 40, 55-62.

Müller, B., Mayer, A., Richter, T., Krizan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2015). Differential effects of reading trainings on reading processes: A comparison in Grade 2. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18, 489-512.

Müller, B. & Richter, T. (2014). Lesekompetenz. In J. Grabowski (Hrsg.), Sinn und Unsinn von Kompetenzen: Fähigkeitskonzepte im Bereich Sprache, Medien und Kultur. Leverkusen: Budrich.

Müller, B., Križan, A., Hecht, T., Richter, T. & Ennemoser, M. (2013). Leseflüssigkeit im Grundschulalter: Entwicklungsverlauf und Effekte systematischer Leseförderung. Lernen und Lernstörungen, 2, 131-146.

Müller, B., Richter, T., Križan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2012) Evidenzbasierte Leseförderung in der Grundschule – Vorstellung einer Interventionsstudie. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 2, 213-220.

Müller, B., Richter, T., Krizan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (in press). How to analyze individual and interpersonal effects in peer-tutored reading intervention. Journal of Experimental Education.

Müller, B., Richter, T., Križan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (eingereicht). Peer-tutored reading strategy training in Grade four: Interpersonal and individual effects. Journal of Research in Reading.